15 september word Instabox geïnstalleerd bij mij, dan word deze nog niet direct gevuld, dat zal 1-3 werkdagen duren.

De sigarenboer bij de Amsterdamse poort, heeft het contract opgezegd met UPS, zodoende worden al zijn pakketten terug getrokken door UPS en vervolgens opnieuw gesitueerd. Aangezien ik daar het meest vlakbij zit, naast Multi Copy Service op de Bijlmerdreef 1127, verdeelt UPS momenteel de voorraad en de hedendaagse + nieuw inkomende pakketten uit de postcode van de Amsterdamse Poort.

Dit gaat niet gemakkelijk, want de Bijlmerdreef word na 21 jaar ineens uit zijn pand gezet, google maar eens hoe onterecht dit is! Over 2 maanden moeten zij hun zaak sluiten, en wie zit er het dichtste bij? 700 meter… ik dus! Vandaar dat het een soort enorme puzzel aan het worden is. Want waar moeten de pakketten uit hun voorraad heen, en waar alle nieuwe inkomende en de hedendaagse pakketten? Het sorteercentrum heeft hun handen er vol aan.

Vorig jaar sprak ik met mijn contactpersoon van UPS die wel gehoor wilde geven aan het feit dat er te weinig EXPRESS punten zijn van UPS in de Bijlmer, dat zal ik even toelichten, je hebt EXPRESS en ACCESS punten, ik ben een ACCESS punt, dan kunnen we heel veel google overbelasten en UPS plat bellen, want echt super duidelijk is het allemaal niet, maar in Jip en Janneke taal komt het er op neer, dat je met EXPRESS meer zekerheid, snelheid hebt en meer internationale mogelijkheden. Daar betaal je ook voor als consument.

Dit geldt ook voor DHL parcel en DHL worldwide express, ik ben DHL parcel, door de Brexit, invoerrechten, bepaalde regelgevingen voor internationale verzendingen etc. Kan ik helaas DHL worldwide en express ook niet aannemen, wat heel apart is, want ik stond als eerste optie in de wachtrij om mij toe te laten voegen, en ineens krijgt Paramaribo Cargo service bij Kruitberg 2010A ineens deze privilege? Ik gun het de mannen van harte hoor, ze werken zich een breuk, maar de communicatie vanuit DHL naar mij toe, is dan niet echt te rijmen…

DHL moet immers minimaal 1 km uit elkaar zitten aan parcelshops. Dat redde ik met Paramaribo Cargo Service, dus “No Spang”. Maar Wasserette Rahiema, zit absoluut geen 1 km van hun vandaan, dus snap ik nu wel waarom Paramaribo ineens deze privilege hebben ontvangen om express point te worden, want express en access bijten elkaar niet is dan het verweer vanuit DHL. En het zou een ongelukje zijn geweest, ze hadden mijn aanmelding over het hoofd gezien… Tja, als ik al ruim 1,5 jaar zeur erover, dan snap ik dat niemand er iets vanaf weet…. heb er immers niets aan gedaan, pfffff!

Afijn, UPS stuurde mij een overname contract en ik zit momenteel via Homerr in contract voor Homerr en UPS. Ik begon immers als particulier met mijn Buurtservicepunt met goedkeuring van de woningbouw en de gemeente, om te zien of dit wel paste in een woonwijk. Dat is vrij logisch als je bedenkt dat voor mijn betrekking hier, een motorclub (Satudara) een clubhuis had gevestigd. Per 1 juli 2021 mocht ik als ZZP-er gaan werken, Keti Koti, verbreek de ketens, ook ik moest mijn vrijheid tegemoet gaan, vandaar deze bewuste datum.

Maar bedenk ook, dat als mijn buren last ondervinden aan jullie wildparkeerders op de stoep of dubbelparkeerders, deur-rammers, schreeuwerds, draaiende motoren bij het afhalen van een pakket, of vernielzucht/vervuilers/buren-lastig-vallende klanten, dat ik conform mijn afspraken met de gemeente en Eigen Haard, alsnog genoodzaakt zal moeten zijn om de stekker eruit te trekken!

Jullie als klanten van mijn Buurtservicepunt, mogen best elkaar aanspreken op ongepast gedrag, mits jullie willen dat ik mijn werkzaamheden kan blijven voortzetten.

Afijn, mijn contactpersoon van UPS is op vakantie, en ik werd gebeld door een medewerker van Homerr tijdens spitsuur van mijn bedrijf, deze belde geheel onverwachts en met een anoniem nummer, onderwijl heb ik luidkeels bellende/face-timende klanten binnen in talen die ik niet spreek, maar zo hard dat ik mezelf en de meneer van Homerr amper kon verstaan, andere klanten stromen binnen en eisen per direct hun pakket of beginnen spontaan zelf aan pakketten te rukken en te trekken… dan is de chaos wel compleet toch? Zodoende heb ik niet geheel begrepen WAAROM ik nu ineens geen UPS EXPRESS point mag worden. Word dus vervolgd, ik wacht wel tot de vakantieganger terug is, en bel zelf tijdens mijn gesloten uren. Mits ik dan een normaal telefoon gesprek kan voeren, wanneer niemand op mijn deur staat te rammen en zo.

Mijn deurbel staat uit met een reden, omdat deze bijna 24/7 word misbruikt, echter ik heb een alarm installatie en bewegingsmelders bij deuren en ramen o.a. en als men hard genoeg ramt of trapt, word mijn telefoongesprek verbroken en krijg ik Verisure van het alarm aan de lijn, of als ik niet aan het bellen ben maar mijn moeder aan het verzorgen ben, dan krijg ik een non-stop noodsignaal en wederom Verisure aan de telefoon. Dit gebeurt TE VAAK, waardoor ik mijn verplichtingen half bakken dien uit te voeren, waardoor ik mij behoorlijk opgejaagd voel. Dit is niet leuk!

Post.nl wil absoluut nog steeds geen zaken met mij doen, ten eerste zitten er genoeg punten volgens hun in de Bijlmer, wat natuurlijk onzin is, want mijn uitgangspunt was, is en blijft: Alle verzendopties onder 1 dak aanbieden. De consument heeft immers niet gekozen voor diverse vervoerders/postorderbedrijven, en als we het over duurzaamheid, stikstofbeperking, milieubewuster, praktisch, gestroomlijnd, laagdrempelig, consumentgericht etc. gaan hebben, dan kan ik wel uren doorgaan! Ten 2de alle koeriers/vervoersbedrijven leiden aan het schoolplein-syndroom. Post.nl en DHL willen nergens onder 1 dak samen werken, dat ligt niet aan de koeriers!

Echter er zijn ook koeriers die elkaar bewust dwars zitten door elkaar half de weg af te rijden, de ander in te sluiten door dubbel parkeren, en weet ik wat nog meer… Gelukkig zijn dit maar enkele, niet de meerderheid. Snap ergens de frustratie wel als je de hele dag achter elkaars kont aan dient te rijden, verderop moet parkeren om uit te laden omdat ze bij toeval tegelijkertijd willen droppen/afhalen met behoorlijk wat volume en gewicht aan pakketten.

Als u diverse artikelen online besteld, en iedere webwinkel heeft een contract met een andere vervoerder die het LEVERT, maar bij een retour zending bent u weer de pineut van de pakketjes oorlog (d.w.z. u krijgt het aangeleverd via DHL, maar het moet terug via Post.nl bijv.) Dit heeft te maken met de contracten die de webwinkels afsluiten, die kiezen zelf voor hun eigen beste optie. De ene vervoerder bied de laagste prijs voor de levering dus de consument ook, maar de retour label valt even goedkoper uit voor de webwinkel op hun kosten, als u het via de concurrent terug laat sturen?!

Dat betekent dat u het pakket om de hoek kunt afhalen, maar vervolgens ruim een kilometer verderop dient in te leveren voor een retour! Mijn Visie en Missie is om al die vervoerders onder 1 dak te brengen, en dat daarna meerdere pakketpunten dit voorbeeld zullen gaan volgen.

Helaas door alle weerstand, wat ik totaal niet begrijp, lijkt dit geheel onmogelijk! Ik heb altijd geleerd, klant is koning, dus de patiënten, cliënten, klanten etc. Ik wist niet van tevoren dat ik zo’n beerput zou open trekken, getsie!

Mondial Relay, ook zoiets, aangezien ik nog particulier mijn weg moest vinden in februari 2020 en Mondial alleen zaken doet met ondernemers, pieste ik naast de pot. Ik heb een buurman die intensief zaken met hun doet, dus hij probeerde het vuur brandend te houden voor me, omdat er nog geen 1 Mondial Relay punt was in de Bijlmer, wel in Diemen bij de Esso. Helaas voor mij, ging Rahiema wasserette met Mondial in zee. Die gun ik het ook van harte hoor, maar was voor mij weer een klap in mijn smoel omdat enkele maanden later wel mijn KVK mocht starten.

Zodoende zei Mondial eerst dat er al binnen 1 km een ander Mondial punt was gevestigd, Rahiema dus (dat is 1,2 km). Daarna riepen zij zelf op dat er meer punten nodig waren, dus afijn ik wederom aangevraagd. Nee, want ik moest ook een winkel zijn, Retail. Zodoende was ik de omzetting bij KVK aan het regelen en verkoop een kopie of label uitprinten voor 10 cent. Joh zij schoolplein-ziekte? Dan speel ik dit geleuter toch mee? Kortom ik voldeed, maar kreeg toen een zeer onvriendelijke meneer van Mondial aan de telefoon en die eiste dat ik 8 uur per dag 6 dagen per week aan 1 gesloten open zou zijn. Dat gaat niet als je 3x daags je moeder dient te verzorgen. Na flink te zijn uitgelachen en een snier er achteraan naar mij toe, was ik er wel klaar mee.

Fed-Ex, GLS en Red-je-pakketje, willen ook niet met mij in zee, want dat zit hier al genoeg binnen steenworp afstand?! Ik weet niet hoe lang hun ledematen zijn, maar vind het knap hoor… Red je pakketje is inmiddels Instabox geworden of samen gaan werken met Instabox, dus hieperdepiep, die heb ik nu wel!

Nu mij dus duidelijk is gemaakt/geworden dat ik mijn doel niet ga behalen, voelt het soms aan alsof ik voor Piet Snot mij zo heb ingezet deze jaren. Ik kom er wel weer overheen en geef het niet op uiteindelijk want waar 2 honden vechten om 1 been, gaat de derde ermee heen. Laat de vervoersbedrijven maar ruzie schoppen onderling, wellicht komen er wel opties in de toekomst.

Instabox en update andere uitbreidingsmogelijkheden:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.