Tijdens de weekenden ben ik gesloten, buiten mijn openingstijden ben ik ook gesloten.

Het Buurtservicepunt run ik geheel vrijwillig voor de buurtbewoners/klanten. De omzet benut ik om de wijk te versterken (d.m.v. een steuntje in de ruggetjes aan te bieden), en om diverse doelen te ondersteunen zoals Budget-Sint (ruim 1181 gezinnen dit jaar op de teller en de aanmeldingen blijven binnen komen door de inflatie). Maar ook benut ik de omzet van 200-500 euro per maand waar ik 6 uur per dag, 5 dagen per week fysiek voor klanten aanwezig ben maar ook gemiddeld 4 uur achter de schermen mijn boekhouding, promo, inventaris, in- en uit scannen dien te doen per dag om buurtgenoten een fruitmandje bij ziekte, gevulde boodschappentas bij opgedwongen armoede, cadeautje jarige, bijlessen kids, sportclubje kids, dagje uit met een oudere etc. te kunnen realiseren.

Ik betaal mijn rekeningen niet van de pakketjes die 18 tot 25 cent per stuk opbrengen, er moet eigenlijk constant geld bij worden gelegd uit eigen portemonnee. Vandaar dat ik ook nog mijn andere ECHTE werkzaamheden dien te doen. Dat is de zorg! Ik ben verpleegkundige/mantelzorger en dat is al intensief genoeg.

Natuurlijk win ik nooit de loterij maar heb altijd prijs als het om tegenslagen gaat in het leven. Ik ben geboren met de wet van Murphy aan mijn gat klevend, alle narigheden gebeuren in 3-voud en dat is altijd slikken, schakelen en aanpassen.

Sinds mijn jeugd word ik belast met aandoeningen en ziektes en dat is behoorlijk uitputtend. Echter onkruid vergaat niet dus het is weer slikken, schakelen, aanpassen en doorgaan. Ik onderga al mijn behandelingen, therapieën en ongemakken in mijn vrije tijd (die ik amper heb), zet mijn poker face op als ik fysiek open ben voor klanten en stort dagelijks weer in als het erop zit. It’s a way of life! Werken is net zoiets als ademhalen, niet bij stil staan, gewoon doen!

Zodoende geef ik nogmaals aan wat openingstijden inhouden, want wat betekend dat ook alweer??? Met openingstijden geven bedrijven, instellingen en instanties aan wanneer zij aan het werk WILLEN en KUNNEN gaan voor u als consument/patiënt/cliënt/klant etc.

Rekent u even met mij mee? Maandag t/m vrijdag verzorg ik mijn moeder gemiddeld 8 tot 10 uur per dag. Ik ben maandag t/m vrijdag open voor klanten 6 uur per dag, achter de schermen werk ik voor mijn pakketpunt ook nog gemiddeld 4 uur per dag, daarnaast doe ik mijn huishouden, boodschappen voor 4 huishoudens in totaal, bezorg pakketten aan minder valide en ouderen op afspraak, geef huiswerk begeleiding op afspraak, ondersteun in de zorg als zzp-er wanneer ik een gaatje vinden kan, ben hulp budget Sint dus verpak ook cadeautjes en maak gedichtjes (heel het jaar door), ben af en toe een oppas voor kinderen of huisdieren, sorteer en breng donaties van goederen rond aangeleverd door klanten, anderzijds verkoop ik ook diverse donaties en de opbrengst investeer ik weer in verjaardagsfeestjes/cadeautjes/kids/ouderen/minder bedeelden etc. Ik help ZZP-ers bij het aanleveren van hun administratie aan hun boekhouder, want alle bonnen kwakken in een schoenendoos werkt niet. Krijg ik voor dit soort dingen betaald? Nou 70% niet dus.

Iedere keer als mijn alarm afgaat thuis terwijl ik probeer bij te slapen (ik slaap gemiddeld 4 uur in de nacht) omdat men mijn voordeur mishandeld, is echt irritant!

De deurbel staat uit met een reden, want als ik GESLOTEN ben, probeer ik werkzaamheden te verrichten waarvan ik WEL mijn rekeningen kan betalen, of ik rust eventjes uit. Ben geen robot, slechts robo-cop rechts omdat ik daar Titanium grotendeels ben (eeuwige mazzelkont ben ik). Mij constant bellen midden in de nacht, sms-en, whats-appen, mailen etc. of gedurende het weekend of tussen 13-16 doordeweeks geeft mij enkel stress, dus ga ik echt niet een pakketje voor u regelen. Mijn scanners staan dan uit en wie kan de boete betalen bij een gemiste scan? Raad maar….

Smoesjes:

Hoe vaak krijg ik te horen dat men op vakantie was en dat ze woedend zijn op mij omdat ik het pakket heb geretourneerd ? Dat bepaal ik overigens niet, de scanners staan in de ochtend op een mental-breakdown te piepen en te flikkeren dat ik eerst de retourtjes dien uit te scannen voordat ik verder mag gaan. DHL en DPD geven de consument 7 dagen de tijd om hun pakket op te halen. UPS geeft de klant 10 dagen, Homerr 14 dagen, en Budbee hangt af van de webwinkel.

Iedere dag, 7 dagen per week, word ik gebeld met de vraag hoe laat ik open ben en of ik open ben want ik ben altijd dicht?! (tja 7 vrije dagen in 1 jaar houd in dat ik ALTIJD gesloten ben toch?) , minimaal 15 x ( ja dat hou ik al maanden bij want word er onpasselijk van), En ja op DHL, Homerr en UPS beweren ze alleen tussen 16-20 uur geopend, en NEE dat kunnen ze niet aanpassen, 2 tijdvakken snappen hun ICT afdelingen niet. Iedere dag belt men op, mailt, sms-t, whats-appt, beukt de voordeur half uit zijn voegen etc. omdat mijn openingstijden niet duidelijk zouden zijn.

Nou hier komen ze nogmaals: Maandag t/m vrijdag tussen 11 en 13 open, daarna weer tussen 16 en 20 uur! Het staat hier op mijn site, op google maps en op mijn voordeur!

Klanten bellen ook op, om te zeggen dat ze (hun eigen woorden) : “Hopie lui zijn en helemaal in Kolfschoten of Kuilsenhof wonen, en dat ze hun pakket niet HELEMAAL gaan ophalen bij mij, en dat ik het MOET brengen”. Zodra ik niet in ga op deze flauwekul krijg ik als antwoord dat het retour moet en dat ze opnieuw gaan bestellen.

Met grote irritante regelmaat krijg ik ook te horen dat klanten hun vrije tijd nodig hebben om bij te komen en dat ik maar midden in de nacht dien open te gaan, in de weekenden op afroep, 1 uur eerder open MOET gaan of 2 uur later MOET sluiten want hun privé leven gaat voor?! Ik MOET mij aanpassen aan hun bbq, feestje, nagel of haar stylist tijd want zij hebben ME-TIME nodig?! Ja ja…. ik mag dus niet bijkomen van een chemo of bestraling? Ik mag niet mijn moeder verzorgen?

Als iemand dan ook nog eens het lef heeft om mij als Bakra te betitelen, dan ontplof ik! Want wie word nu ondergeschikt gesteld aan wie? Hoe vaak heb ik al fysiek geweld genoten vanwege een kut pakket door boze klanten? Nogmaals mijn anus is niet van goud, ik schijt de pakketten niet op commando uit! Als de status van de track en trace zegt dat het pakket 2 september MOGELIJK aan komt bij mij, en dat u dient te wachten op een bevestiging van aankomst vanuit de parcel shop, hoeft u niet 3x daags 2 weken lang vantevoren bij mij te gaan gillen/schreeuwen/bellen etc.

Klanten die niet goed lezen, claimen dat hun PAKKETTEN hier liggen, het gaat slechts om 1 tracking nummer, ook al wijs ik het trackingnummer aan, laat mijn inventaris zien, dat het maar om 1 pakket gaat (1 mail uw pakket is aangemeld, 1 mail uw pakket staat klaar om te vervoeren, 1 mail uw pakket ligt bij het sorteercentrum, 1 mail uw pakket is onderweg met de vervoerder, 1 mail uw pakket kon niet worden afgeleverd omdat u niet thuis was, 1 mail uw pakket gaat naar het servicepunt/parcel shop, verwacht bericht vanaf 18 uur de volgende dag, en 1 mail uw pakket ligt klaar). Dus wat gebeurt er dagelijks? Om 11 uur staat men al voor mijn deur voor een pakket dat de volgende dag na 18 uur geleverd gaat worden. Niet lezen is 1 ding, maar niet luisteren is dan helemaal kloje! Dus om 14 uur komen deze personen weer terwijl ik dan dicht ben, mijn telefoon gaat gemiddeld 48x per dag buiten openingstijden. Tijdens spitsuur komt men wederom en dit maal erg luid of wantrouwend want de pakketten MOETEN hier zijn, ze hebben bewijs?! Nee ik heb al uitgelegd dat het pas op een andere datum en na een bepaalde tijd zeker is en het gaat om 1 pakket!!!!

Tja, dan zijn er diverse mogelijkheden: Of men stompt of schopt mij uit frustratie, of gaat in kleermakerszit de toegang blokkeren totdat ik het pakket magisch uit mijn gouden anus op commando schijt, of men gaat face timend lopen gillen en schreeuwen bij mij binnen zodat ik mij 0,0% kan concentreren, (Ik heb ADD, dus iedere afleiding is er 1 teveel), of men gaat spastisch aan pakketten lopen trekken en rukken, waardoor mijn systeem om de pakketten te vinden geheel verwoest wordt, of men gaat na een uurtje wederom stampij maken voor het zelfde pakket… Ik geloof dat dit 80% de opties zijn tegenwoordig en dit is echt niet okay.

Er zijn ook klanten die iets acuut willen hebben om cadeau te geven, of hun hond is al 20 jaar dood en daarom is dit pakket zo belangrijk om midden in de nacht op te halen, of ze werken tijdens mijn openingstijden, of ze kunnen niet wachten op hun pakket die na 18 uur geleverd word want dan moeten ze weer een snorder regelen of wederom de fiets pakken, of hun moeder ligt in het ziekenhuis en ze kunnen enkel op zondag komen tussen 7 en 8 uur in de ochtend blablablablabla.

Als het pakket nog onderweg is, ligt het hier niet! En nee, ik kan het niet afdwingen of ophalen of versnellen. cadeautjes dien je op tijd te bestellen, er kan altijd wat mis gaan of vertraging ontstaan bij webwinkel, sorteercentrum, vervoerder of parcelshop. Er werken overal mensen binnen dit traject, die ziek kunnen zijn, vakantie opnemen of dwars worden gezeten door hersenloze idioten die ze godganse dag stalken!

ID plicht ook zoiets, met plaknagels in een te krap tassie graaien duurt gemiddeld 4 minuten, in die 4 minuten had ik alweer 7 tot 8 pakketten kunnen inscannen, labelen en in het schap kunnen plaatsen. Wenst u geen rij of wachttijd bij een parcelshop? Gewoon uw ID naast uw hoofd ready plaatsen voordat u binnenkomt. Hou de rij niet nodeloos op, iedereen wil vlug vlug, maar terug lopen naar huis, auto of foto zoeken op uw foon of grabbelen in een tas, kost MIJ tijd, UW tijd, en alle andere klanten ook HUN tijd.

Ik scan hierdoor niet binnen de GEWENSTE tijd alle pakketten op tijd in, waardoor ik ook niet betaald word voor een groot deel aan pakketten. Dus ook al doe ik dit vrijwillig, u als klant saboteert hiermee de centjes die ik geheel doneer.

Voor bepaalde klanten maak ik uitzonderingen, ik lever kosteloos de pakketten bij hun thuis op afspraak, want deze zijn auditief beperkt, hebben de bezorger niet gehoord, zijn minder valide of op leeftijd of ziek. Dit vind ik “normaal” een stukje service bieden.

Echter heb ik nu ook al een aantal keer meegemaakt dat men zegt terminaal te zijn, op leeftijd en mindervalide, en dan kom ik voor de deur en zie ik een jonge griet met half gedaan kapsel en krijg ik nog een grote bek ook: “heb zoveel smoezen moeten verzinnen om mijn pakket te krijgen, je denkt toch niet dat ik tijd maak om het op te halen bij een straat waar ik niks van weet, ik heb geen tijd voor die shit, heb ook een leven”. Of deze is ook om in te lijsten: “Je denkt toch niet dat ik mijn pakket ga ophalen, heb verzendkosten betaald weet je”.

WTF? En natuurlijk de dagelijkse schreeuw, scheldpartijen of milde ongenoegen uitingen: “ze hebben nooit aangebeld (koeriers) was heel de dag thuis, was alleen naar de markt, de kapster, de nagel salon, terrasje pakken, boodschappen doen en natuurlijk komen ze dan langs?!” Maar was verder heel de dag thuis…

Natuurlijk zijn er ook klanten die wel die dag vrij hebben genomen en heel de dag hebben opgeofferd om het pakket in ontvangst te nemen! En die zijn oprecht en serieus niet happy! Wat ik volkomen begrijp en ik probeer dan alsnog te kijken wat ik eventueel kan aanbieden als opties, dus bijvoorbeeld hun erop attenderen dat ze met die extra bijbetaling rechten hebben en deze dienen te claimen en hoe, want ik weet ook wel dat niet iedere koerier deugt, ben niet malle Eppie! Daarom hebben 4 koeriers de sleutel van mijn woning en toegang om het alarm uit te schakelen (camera’s draaien wel door), en hebben de andere 8 deze privilege dus niet 😉

Bestel uw pakket op tijd, kies voor een parcelshop die open is tijdens uw GEWENSTE tijden/dagen omdat u immers ook een privé leven heeft, en laat daarmee de andere parcelshops een stukkie rust genieten. Albert Heijn gaat immers ook niet open om 4 uur ’s nachts omdat u perse een snicker en een fles wijn wilt toch?

Ziek, zwak, misselijk, vakantie en andere smoesjes.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.